Письмо редактору

Самостійний підйом до “П’яти пальців” в Австрійських Альпах

Досліди. Самостійний підйом до “П’яти пальців” в Австрійських Альпах

Автор: Юля Власова

Фотограф з Москви Юлія Власова багато подорожує і привозить з поїздок неймовірні знімки і цікаві історії. Ми вже публікували звіт Юлії про подорож по Дагестану. Цього разу дівчина розповіла нас про складний, але дуже надихаючий підйом на оглядовий майданчик “П’ять пальців”, яка знаходиться на висоті 2100 метрів в Австрійських Альпах.

Високі гори і низький бюджет

Під час нашої подорожі автостопом через Австрію, ми поставили безліч відміток на карті: куди обов’язково треба доїхати і які панорами Альп просто необхідно побачити своїми очима.

Однією з обов’язкових точок подорожі був оглядовий майданчик Five fingers (“П’ять пальців”) на висоті 2100 метрів, яка знаходиться на горі Дахштайн. Біля підніжжя цієї гори розташувалося місто Обертаун. Це досить популярна туристична точка в регіоні Озерного краю : такий типово красивий “открыточный вид”: долина серед нескінченних альпійських вершин. Загалом, побувати там і постояти своїми ногами над обривом в 400 метрів нам дуже хотілося. Уточню: подорожувати ми планували ні без чого – і гаманця цей нюанс торкався, боюся сказати, в першу чергу.

На замітку: підйомник до вершини гори і оглядового майданчика в обидва кінці коштує € 30. З урахуванням того, що наша тритижнева подорож тільки починалася, а у нас з подругою на двох на усе про усе було всього € 120, ми вирішили застосувати радикальні заходи і добиратися до “П’яти пальців” на своїх двох.

->  Наступного року Фінляндія прийме мільйон туристів

“Коли ми, неабияк пропотівши, дісталися до першої “полиці”, мені хотілося, щоб нас зустрічали з салютом і безкоштовним ваучером на канатку до вершини гори (чи хоч би назад). Але ні”

Початок

Якщо чесно, вибравши маршрут номер 665, ми не до кінця розуміли, що чекає нас на підйомі. Дівчина в інформаційному центрі люб’язно підказала, що ця дорога коротка і найпопулярніша, але не славиться мальовничими видами. Ми ж думали тільки про те, як би швидше добратися вгору, “а гори, вони негарними не бувають”, – рядком, що біжить, промайнуло в наших головах.

Канатна дорога має два поверхи: перша станція, Schönbergalm, де можна відвідати крижану печеру і подивитися на мамонта, і друга, Krippenstein – останній поверх, звідки починаються усі основні треки далі в глиб Альп. Спираючись на внутрішні відчуття, і, в принципі, більше ні на що, ми заклали на подьем чотири години. Кинулися в дорогу посміхаючись і розкидаючись жартиками. По дорозі зустріли місцеву бабусю з палицями в руках – вона йшла вгору легко і досить прудко, нам навіть довелося наздоганяти її. Здавалося, ось і знайшлася компанія на наступні декілька годин, але бабуся усмішливо помахала нам рукою і відправилася у бік підйомника.

Трекинговый маршрут виявився дійсно нескладним. Сама дорога уторована, місцями викладені кам’яні сходинки, скрізь влучні – йди вгору і насолоджуйся. До першої станції ми піднімалися три години, нікуди не кваплячись, не відмовляючи собі в задоволенні мацати мохи, розглядати дерева і фотографувати їх демонічні корені. Погода була неначе спеціально для нас: блакитне небо пробивалося шматочками крізь стелю лісу і не дозволяло нам сумувати. Ми дуже хотіли добратися вгору.

->  Податки з туристів беруть більше 40 країн

Коли ми, неабияк пропотівши, дісталися до першої “полиці”, мені хотілося, щоб нас зустрічали з салютом і безкоштовним ваучером на канатку до вершини гори (чи хоч би назад). Але ні. Важко дихаючих і мокрих нас ніхто не примітив. Ми передихнули і продовжили шлях.

Признаюся чесно: в той момент я засумнівалася в ідеї йти далі. Годинник нагадував, що день прагне до кінця, а табличка з покажчиком обіцяла ще 3 години вгору. Але безглуздий тон подруги все-таки пхнув нас вперед.

“Невже я це пройшла”?

Дорога стала важча. Величезні масивні валуни, накинуті один на одного, здавалися безліччю східців однієї великої піраміди – гори Дахштайн. Долаючи поріг за порогом кам’яної гряди і підтягуючи тіло на наступний рівень, сподіваєшся побачити більш-менш рівнинну ділянку маршруту. Але за кожною такою перешкодою зростав високим поверхом черговий ярус. Йдеш до нього виляючим зигзагом цілу вічність і крадькома поглядаєш направо – на вершину, де мирно стоїть туристична база, до якої неквапливо тягнеться по ледве помітному прутику кабіна підйомника. Іноді обертаєшся, майже втрачаючи рівновагу: невже я це пройшла?

Десь на шостій годині я помітно прискорилася і пішла вперед від Ганни, сховавшись з її поля зору. Важко було дивитися, як складно їй, абсолютно непідготовленій, йти уперше подібний маршрут з важкенним рюкзаком і без упевненості, що кінець шляху все-таки буде.

->  Поїхати вчитися: червень

Знаєте, в той момент тіло, охоплене деяким амоком, рухалося немов саме, без поблажок і поступок, без інструкцій розуму. Нав’язлива ідея – закінчити цей трек – опанувала думки. Коли обертаючись, ти бачиш десь вдалині містечко, з якого усе розпочалося, і згадуєш, що останні дві години йдеш наодинці, що тут немає єгерів і хайкеров, а найближчі люди мелькають в червоній коробочці канатної дороги і не звертають на тебе уваги – розумієш безуспішність цього шляху при неприємному розкладі. Висота близько 1800 метрів. Вода закінчилася, і спрагу доводилося угамовувати снігом.

Друге дихання

Мої очі почали вивчати рельєф іншої вершини, яка знаходилася ліворуч від мене. Несподівано приголомшуюча тиша була знищена крихким, немов від яєчної шкаралупи, тріском шматка гірської породи, що обрушився. Маленькі камінчики один за іншим скотилися, підстрибуючи з крутого схилу, і усе – повітря навкруги знову загусло в мовчанні. У цю ж секунду мене немов струмом ударило від жаху усвідомлення : наскільки ж я мала, уразлива і беззахисна перед силою території навкруги; наскільки я безпорадна у цей момент перед висотою. Адже тут немає кнопки “stop” і виходу назад через двері немає.

“У цю ж секунду мене немов струмом ударило від жаху усвідомлення : наскільки ж я мала, уразлива і беззахисна перед силою території навкруги”

Частково цей тріск став для мене таким, що мотивує. Я дочекалася подругу і ми рвонули вперед. Йти стало легше, адже нарешті ми дісталися до першого покажчика на нашу мету – оглядовий майданчик. Упевненості в ногах стало більше. На шляху ми зустріли невелике гірське озеро: воду пробувати не стали, але настрій піднявся.

->  Подія на канатній дорозі

Пам’ятаю, як нескінченно жартувала, щоб підбадьорити напарника, але у самої хвилювання усередині сковувало і давило – різало відчуття провини за те, що придумала усе це. Зареклася в ті секунди більше ніколи не повторювати подібні експерименти.

“У нас вийшло, ми дійшли”

Через півгодини після озера ми нарешті вийшли на стежку до велетенського стенду з інформацією, картою і стрілкою до нашого підйомника – ще 15 хвилин і ми на місці. Ми сіли на крамницю під цією дошкою і трохи не розплакалися – 2100 метрів. У нас вийшло, ми дійшли.

День закінчувався, сонце заходило, підйомник вже не працював, тому вирішено було заночувати прямо на вершині в невеликому готелі Lodge am Krippenstein. Слід сказати, це було кращим рішенням за день.

На ресепшене хлопець на нас дивився з обережністю і нерозумінням. Вислухавши нашу історію про підйом завдовжки о 7 годині, він сказав, що піднімається за три і люб’язно віддав ключі від кімнати. Ліжко в загальному номері коштувало € 42. І це було кращим нашим вкладенням.

->  Страховка перед поїздкою на гірськолижний курорт

Після душу, оправившись від пригод, я узяла камеру і вийшла на терасу нашого будинку. Ніч була накрита неймовірно чистим небом, щедро засипаним великими зірками. Уперше в житті за допомогою камери я змогла торкнутися чумацького шляху – емоції переповнювали. У голосовому повідомленні свого друга я розплакалася, відпустивши усе, що наповнило мене того дня. Настільки міцній пульсуючій любові і щирій вдячності за життя і людей мені не доводилося відчувати ще ніколи.

Ти запитаєш: чи дійшли ми до оглядової? Так, але на наступний ранок вже після світанку. “П’ять пальців” – славне місце з дивовижною панорамою, але зовсім не через це сюди потрібно підніматися. У нашій історії шлях перевершив усі очікування від мети і був нагороджений неймовірним світанком на висоті – пережити таке необхідно кожному!

Я б радила сюди приїжджати на декілька днів, щоб без поспіху відправитися по трекинговым маршрутах вже вгорі, через долину вершин; вдосталь насититися світанками і заходами на висоті; провести декілька затишних вечорів в крузі гостей готелю Lodge am Krippenstein і місцевих і надихнутися їх оповіданнями на чергову пригоду. А оглядовий майданчик стане відмінним бонусом. Занурюйся у висоту.

“Ми сіли на крамницю під цією дошкою і трохи не розплакалися – 2100 метрів. У нас вийшло, ми дійшли”